Search This Blog

Translate this Blog

+grab this

Networkedblogs

Catatan Popular

Blog Archive

Thursday, 3 November 2011

Bob Lokman ajak anak anak muda 'langgar kebiasaan'








B
ekas selebriti terkenal dengan 'lagu hantu' Isabela, Bob Lokman mengajak anak-anak muda 'melanggar kebiasaan' dan mengubah persepsi masyarakat.

Beliau berkata, anak-anak muda kena bangun dan tunjukkan kebanggaan bahawa mereka adalah generasi yang menyokong Islam kerana menurutnya hanya cara hidup Islam yang akan menyelamatkan dihari kemudian.
"Jangan kita terpengaruh (dengan keduniaan) hari kita mati, yang menyelamatkan kita (ialah) Islam dan cara hidup Islam,


"bukan zink, bukan jalanraya baru (yang diberi dan dibina oleh BN) ini anak-anak muda hari ini yang kena berubah (mengubah) persepsi masyaakat,"ujarnya dalam sesi 'talk show'' pada Konsert Dakwah Alternatif, di bandar Paka, dekat sini, Selasa, 1 November, 2011

Oleh itu, beliau menyeru anak-anak muda bangun bersama PAS kerana PAS adalah satu pergerakan yang mempertahankan Islam di negara ini.

Menurutnya, anak-anak muda perlu memberi penerangan kepada golongan yang masih mengatakan politik dan Islam tidak boleh bercampur (politik suku agama suku).

Katanya, politik adalah cara atau kenderaan yang digunakan untuk mencapai sesuatu tujuan.



Manakala Islam adalah agama yang menjadi alat iaitu cara hidup yang mengajar kita menyembah Allah.

"satu lagi kata-kata (yang sering) datang dari orang (cerdik) pandai, dia kata, jangan peralatkan agama untuk kepentingan politik,

"dia dah salah, beritahu dia segera, agama memang alat, agama bukan sembahan kita, agama adalah alat yang mengajar kita macamana untuk menyembah Allah, agama adalah alat untuk membuka pintu akhirat,"tegasnya.

Justeru, menurutnya, jangan rasa bersalah sekiranya anak-anak muda hari ini melanggar kebiasaan menyanggah dakwaan yang salah tentang Islam.



"kalau kita berani dengan kurang sopan dengan kebiasaan dengan pembesaran kita (ketika kita membesar), kita juga harus berani kurang sopan menentang perkara-perkara yang merosakkan Islam,"tambahnya.

Turut menghiburkan para hadirin dalam program seni Islam itu adalah Iwan Syahman atau yang dulunya dikenali sebagai Iwan Dangdut.

Antara pemimpin yang hadir adalah Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Terengganu yang juga Pengerusi Majlis Tindakan DUN Paka, Ustaz Satiful Bahri Mamat dan Timbalan Ketua Penerangan negeri Terengganu, Ustaz sazman Shapawi Abdul Rani













ShareThis

Pelawat Sejak 30/09/11

Banner Exchange

Photobucket

e-referrer.com