Search This Blog

Translate this Blog

+grab this

Networkedblogs

Catatan Popular

Blog Archive

Wednesday, 30 November 2011

Penghinaan Isa memalukan seluruh warga Felda





Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPP Malaysia) menganggap kes terbaru yang melibatkan penghinaan terhadap Ketua Peneroka Felda oleh Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad sebagai kemuncak kemarahan warga Felda terhadap pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
“DPP Malaysia membayangkan kenyataan beramaran oleh Pengerusi Jawatankuasa Perunding Peneroka, Shamsuddin Othman menunjukkan warga Felda kini lebih berani, matang, terbuka serta mempunyai prinsip yang teguh dan perlu dihormati oleh semua pihak, termasuk Perdana Menteri,” kata ketua penerangannya, Riduan Mohd Nor (gambar) kepada Harakahdaily.
Bagi DPP Malaysia, katanya warga Felda telah lama menyimpan perasaan marah dan kecil hati ekoran pelantikan Isa yang dikatakan tidak kena pada tempatnya kerana dilantik tanpa rundingan dengan ahli jawatankuasa Felda.

Shahrizat: “NFC tiada kaitan dengan saya”, timbul kemarahan orang ramai






Manusia bodoh sombong, ego dan bongkak. Manusia yang tak boleh dibuat baik. Cerdik tak boleh diikut, bodoh bangang tak boleh diajar.

Masih lagi cuba menegakkan benang yang ternyata basah lagi berlendir dengan penafian penafian yang tak masuk diakal fikiran rakyat rakyat Malaysia. Perempuan seekor ni mengangap rakyat rakyat malaysia semuanya bodoh dan tolol sapertimana lembu lembu peliharaan beliau.

Sharizat + lembu = ?

Kah!.....Kah!.....Kah!.....Dasar otak lembu

kah!.....Kah!.....Kah!.....Dasar lidah biawak

Kah!.....Kah!.....Kah!.....Tiada kaitan konon

Tiga cedera rebut BlackBerry diskaun





JAKARTA – Promosi harga diskaun untuk telefon pintar BlackBerry semalam bertukar kecoh apabila beribu-ribu warga Indonesia menyerbu premis perniagaan di sini dengan menyebabkan sekurang-kurangnya tiga orang cedera manakala beberapa yang lain pengsan.
Promosi harga murah itu bertempat di sebuah premis perniagaan di pusat beli-belah Pacific Place di sini.
Sekitar 300 anggota polis dan anggota separa tentera dikerahkan ke lokasi berkenaan selepas sesi promosi itu bertukar kecoh.

Lelaki Indonesia aktif seks





Tinjauan syarikat farmaseutikal Pfizer babit 10 negara Asia
JAKARTA- Lelaki Indonesia mengungguli senarai golongan paling kerap melakukan hubungan seks dalam perbandingan yang dibuat di 10 buah negara Asia, lapor satu tinjauan.
“Hasil ‘Tinjauan Seks Ideal di Asia’ terbaru yang dilakukan syarikat farmaseutikal Pfizer, lelaki Indonesia didapati melakukan hubungan seks secara purata 9.8 kali setiap bulan,” kata laporan itu.
Tempat kedua lelaki Filipina, yang melakukan hubungan seks 9.4 kali sebulan, lelaki India purata melakukan 8.8 kali sebulan, manakala lelaki Thai melakukan hubungan seks kira-kira 7.7 kali sebulan.

Masak kurma mayat suami





ISLAMABAD- Polis Pakistan menangkap seorang wanita kerana disyaki membunuh suaminya sebelum mencincang dan kemudian memasaknya dalam usaha untuk menghapuskan bukti.
Zainab Bibi, 42, dilapor memberitahu pihak berkuasa bahawa dia membunuh suaminya, Ahmad Abbas selepas lelaki itu cuba memperkosa anaknya berusia 17 tahun dari perkahwinan pertamanya.
Zainab memberitahu polis, dia mencampurkan pil tidur dalam minuman Ahmad dan kemudian menjerut lelaki itu hingga mati dengan tali sebelum mencincang mayat mangsa.

Fina kini trauma dengan lelaki





Seorang gadis yang hampir menjadi mangsa ke-20 perogol bersiri tidak menyangka penjenayah terbabit sudah menunggu untuk merogolnya ketika dia keluar dari bilik air dalam keadaan berkemban dengan kain batik di sebuah asrama pekerja di sini kelmarin.
Gadis berusia 20-an itu yang dikenali sebagai Fina menegaskan, dia berasa sangat terkejut kerana sebaik sahaja terserempak, penjenayah terbabit terus mengacu pisau di leher sambil mengikat tangannya dengan wayar seterika.
Lebih mencemaskan, gadis yang berasal dari Tumpat itu berkata, lelaki itu terus menarik dia ke arah biliknya yang terletak paling hujung di asrama berkenaan sambil berkata: “Diam-diam saya cuma nak cari budak nama Yati.’’
Keadaan asrama pekerja tempat dia tinggal ketika itu sangat sunyi kerana penghuni lain sudah pergi bekerja manakala jarak tandas dari biliknya kira-kira 30 meter.
“Selepas sampai ke bilik, dia suruh saya duduk atas tilam dan ikat tangan saya lebih kuat.
“Saya meronta dan bergelut dengannya sampai terbaring sehingga terlucut separuh kain batik,’’ katanya kepada Kosmo! ketika menceritakan semula kejadian yang menimpanya kelmarin.


Umno kini parah, akibat buatan pemimpinnya sendiri





Perhimpunan pada disember 2011 akan menjadi penebus pskologi untuk Umno sebelum ia berdean dengan pilihanraya. Ada pengkritik yang berpendapat bahawa keputusan sudah pun dibuat dan Umno tidak dapat diselamatkan. Umno sudahpun dianggap lemah dibawah kepimpinan ini.
Walaubagaimanapun, ramai dikalangan pemimpin Umno akan tetap mengutarakan retorik tidak tidak masuk akal untuk memastikan ahlinya menyokong mereka pada Pilihanraya umum ke 13 yang akan diadakan berkemungkinan besar awal tahun depan. Tidak ramai dikalangan mereka sedar bahawa kebanyakkan ahli mereka sebenarnya gundah gulana memikirkan kepimpinan parti.
Ramai ahli yang sedar bahawa tidak semuanya baik diantara parti itu dengan BN. Imej yang semakin teruk telag menyebabkan kebanyakkan ahlinya menjadi terdesak. Mereka sekarang tidak mempunyai banyak pilihan dan terus menggunakan seks, bangsa, agama dan kesetiaan untuk memenangi hati pengundi Melayu. Strategi itu juga tidak memberikan impak yang baik untuk parti untuk pilihanraya seterusnya.

16 anak dengan 14 wanita





LONDON- Bapa paling pemalas dan tidak bertanggungjawab di Britain dijangka menyambut kelahiran anaknya yang ke-16 hari ini.
Anak-anaknya itu dilahirkan oleh 14 wanita berlainan beberapa hari lagi.
Dalam pada itu, seorang lagi anaknya akan dilahirkan dalam masa beberapa minggu lagi.
Penganggur, Jamie Cumming dan teman wanitanya menjangka anak itu akan dilahirkan Jumaat lalu.
Bagaimanapun, bakal ibu yang berusia belasan tahun itu dihantar pulang dari hospital selepas doktor mendapati masa kelahirannya belum tiba.

Paku dalam badan amah





RIYADH- Pembantu rumah Sri Lanka yang ditemui tujuh paku dalam tubuhnya berikutan pembedahan yang dilakukan di Hospital Pusat Dammam, Sabtu lalu, enggan menamakan orang bertanggungjawab melakukan jenayah itu ke atasnya.
Menurut sumber, Balsubramaniuam Shashikala, 22, dimasukkan ke hospital oleh majikannya selepas mengadu sakit badan. Doktor yang melakukan pembedahan menemui tujuh paku di dalam tubuhnya.

Ramai utamakan Internet daripada tidur





Satu tinjauan mendapati satu daripada empat orang akan menghabiskan lebih banyak waktu untuk melayari Internet berbanding waktu tidur.
Berdasarkan tinjauan Jon Blumberg daripada syarikat penyedia perkhidmatan Internet, Sky Broadband, kira-kira 51 responden mengakui mereka merasa bimbang jika tidak melayari Internet, sama ada untuk memeriksa e-mel atau Facebook
Mereka akan menghabiskan masa berjam-jam di hadapan komputer, telefon pintar dan komputer riba.

Tuesday, 29 November 2011

MP Pakatan keluar Parlimen protes RUU Perhimpunan Aman





Wakil rakyat Pakatan Rakyat bertindak keluar Dewan Rakyat selepas Barisan Nasional (BN), dipimpin Datuk Seri Najib Razak, enggan menarik balik Rang Undang-undang Perhimpunan Aman hari ini.

Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia hanya membenarkan tiga Ahli Parlimen membahaskan rang undang-undang itu dengan kesemua mereka meminta agar ia ditarik balik dan dirujuk kepada jawatankuasa pilihan khas.
“Ini cara kami menolak rang undang-undang ini sehingga kami ada satu jawatankuasa pilihan khas,” kata Ahli Parlimen Subang dari PKR, R Sivarasa kepada The Malaysian Insider ketika mereka meninggalkan Parlimen.
“Rang undang-undang ini tidak melindungi keselamatan nasional, hanya keselamatan pemimpin-pemimpin BN,” kata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Ahli Parlimen Marang dan wakil rakyat terakhir pembangkang dibenarkan bercakap.
Banyak pihak mengkritik rang undang-undang itu termasuk pembangkang yang menyifatkan Malaysia ketinggalan di belakang berbanding Myanmar dalam menyediakan undang-undang sedemikian.



Pakatan: Kenyataan Ahmad Maslan bukti Umno macam Hilter, ‘lidah bercabang’





Dah lah bodoh, bangang pula tu. Bercakap tak pakai otak. Otak taruh kat lutut, lepas tu pinjam otak lembu Shahrizat untuk bercakap cakap.

Kah!.....Kah!.....Kah!.....Bahalol

Kah!.....Kah!.....Kah!.....Bukan melayu yang hilang kuasa tapi AMMENO

Kah!.....Kah!.....Kah!.....Tunggu masa untuk dikuburkan

Peneroka Felda beri Najib kata dua, Isa Samad atau undi







Dilihat sebagai bantahan terbuka kali pertama, badan yang mewakili peneroka Felda hari ini menggesa Pengerusi Felda Tan Sri Isa Samad berundur secara terhormat dan mahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menunaikan permintaan itu jika inginkan undi pilihan raya umum ke-13.
Gesaan itu dibuat pada satu media di sini hari ini oleh Jawatankuasa Perunding Peneroka (JKPP), yang diiktiraf secara rasmi oleh Felda, mendakwa mewakili 1.6 juta warga peneroka dan sekitar 120,000 peneroka dari 11 wilayah Felda di seluruh negara.
Desakan itu dibuat ketika pentadbiran Najib bersiap sedia menghadapi pilihan raya umum ke-13 dan mengharapkan sokongan padu peneroka Felda yang selama ini dianggap sebagai kubu kuat Umno-BN.

Hina peneroka: JKPP Felda mahu saman Isa





Kah!.....Kah!.....Kah!.....Pak kaduk naik junjung

Kah!.....Kah!.....Kah!.....Kalau dah mata duitan

Bangang punya pengerusi, lahabau ni celik je mata duit.....duit.....duit......duit....

Baru setahun jagung dah nak tunjuk taring. Piiirehhhhh!.

Ngko orang cuba baca apa yang bangang ni cakap - "Isa dilihat mengeluarkan kenyataan seperti "jika budak kecil, saya dah lempang", "munafik", "pembohong", "penipu" dan "jika saya jumpa saya akan lutu (ketuk) dia".

Aku rasa, jadi bapak pun tak layak, inikan pula jadi pengerusi. Memang tak layak langsung.

Kesian!.....Kesian!.....Kesian!.....Malang nasib peneroka2

Thursday, 24 November 2011

Need TONS of Traffic, More Sales, and More Profits, Read On...






Have you got a great product or service, plus an effective website that's professional and attractive, but you still can't generate the sales volume you know should be yours? If so, then your business is probably missing the one element that's at the foundation of ALL successful websites: TRAFFIC! 

But what can you do to get your website on the cyber-map? Don't waste time and effort on fly-by-night schemes to bring visitors to your site. Revisitors.com will do all the traffic-generating work for you, and GUARANTEES that you'll get the traffic you want. Depending upon your needs, you can choose any amount of highly targeted visitors who will be directed to your site easily and effectively, with less effort (and cost) than you ever imagined. 

Don't worry - Revisitors.com is a "spam-free zone." You can be SURE that the visitors we send will want what you have to offer -- they've already expressed interest in the type of product or service you supply! 

When you place your order, you're not just a customer; you become a Revisitors.com Member and gain access to business resources including: 

- FREE e-books and deep discounts on exclusive and premium titles!
- Internet and Direct Marketing videos and cassettes at members-only rates!
- Articles and other information on every aspect of Internet business!
- Plus MUCH MORE!


Visit Revisitors.com now
to jumpstart your internet SUCCESS!



Perkasa sifatkan akta perhimpunan ‘terbaik’, NGO pro-Pakatan kecam





Manusia paling bangang dan tolol. Suka mengambil kesempatan keatas sesuatu isu dicelah celah bedah. Batu api dan bersifat provokasi. Jenis manusia yang diibaratkan cerdik tak boleh diikut dan bangang tak boleh diajar.

Tengah pancing undi kalau kalau nanti dapat bertanding dalam pilihanraya ke13  dibawah bendera UMNO/BN sebab silalang ini sudah mendapat firasat bahawa beliau akan kecundang apabila bertanding dalam pilihananraya dibawah tempurung bebas nanti.

Sedaya upaya untuk mempromosikan diri agar terpilih dipilihanraya nanti.

Kesian!.....Kesian!.....Kesian!.....Pada pengundi pengundi Pasir Mas

Kesian!.....Kesian!.....Kesian!.....Masih terkapai kapai

Tuesday, 22 November 2011

Media baru, pengundi muda ancaman Umno BN




Nampaknya media baru dan pengundi muda telah menjadi ancaman kepada Umno BN dalam PRU 13 akan datang,” kata AJK PAS Pusat, Idris Ahmad.
Katanya, kebimbangan itu disuarakan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak ketika melancarkan Konvensyen Media Sosial 1Malaysia di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), kelmarin.
“Kerisauan beliau kerana pengundi muda yang berumur 21 hingga 35 tahun adalah kelompok yang akan menentukan kemenangan BN,” ujarnya kepada Harakahdaily.

Akta Perhimpunan Aman percepat ajal Umno BN





Kah!.....Kah!.....Kah!.....Gali kuboq sendiri
Kah!.....Kah!.....Kah!.....Dah buang tabiat
Dalam saat saat genting macam ini pun UMNO/BN sanggup lagi mengeluarkan akta akta baru yang dimana diibaratkan mengali kubor sendiri. Aku sendiri hairan dan tertanya tanya otak lembu mana yang dia orang gunapakai untuk menghasilkan akta akta lapuk ini.
Tubuhbadan akta yang sama, hanya pakaiannya saja yang baru dibeli diMaidin  Store.Mungkin bagi dia orang akta tersebut akan kelihatan kemas dan rapi apabila dikenakan dengan baju baru yang juga baru dibeli.
Almaklumlah tubuhbadan akta tersebut kan dah kerepot dan bergendut gendut pula tu.Dah tua sangat sangat tapi nak dibuang sayang pula.
Kah!.....Kah!.....Kah!.....Menghitung hari
Kah!.....Kah!.....Kah!.....Bila nak mampusssss

Tidak layak jadi PM, popularity Najib palsu semata





Bukankah ganjil bahawa kaji selidik selepas kaji selidik yang dikeluarkan pada minggu lalu menunjukkan seolah-olah Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak - dengan bibir merah jambunya yang hanya berjaya memenangi separuh pengundi di Pekan - terus kekal popular.
Adalah sukar untuk menerima hasil daripada kaji selidik itu yang dilakukan atas dasar meraih wang sahaja memandangkan Najib sendiri ragu-ragu untuk mendapatkan mandat sendiri daripada rakyat. Sebaliknya, dia hanya menggunakan mandat yang diperolehi oleh Abdullah Badawi. Ini merupakan sesuatu yang penuh kontradiksi.
Bagi kaji selidik lain pula, yang kononnya daripada parti-parti pembangkang dan beberapa universiti yang dikawal oleh kerajaan – mereka ini seolah-olah tidak mengambil endah akan hakikat bahawa beliau banyak dibabitkan dengan skandal dan sudah pasti hati nurani Najib sekarang sedang membunuhnya, walaupun secara perlahan-lahan.

Lelaki Hancurkan Kereta Dengan Tangan Kosong Ala Street Fighter






LELAKI berpakaian seperti salah satu watak video game popular Street Fightermenghancurkan sebuah kereta menggunakan tangan kosong.

Lelaki berkenaan yang memakai pakaian karate melepaskan kemarahannya dengan menghentak dan mengoyakkan sebuah kereta sedan empat pintu dalam satu rakaman video di YouTube.

Selepas berulang kali menendang dan menumbuk kereta tersebut, dia kemudiannya meleraikan kenderaan itu dengan menggunakan tangannya.

Lelaki tersebut dipercayai mendapat inspirasi melakukan aksi ganas itu daripada permainan video popular, Super Street Fighter IV.

Permainan video itu menampilkan karakter bernama Ryu meremukkan sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV) dengan menggunakan jurus seni mempertahankan diri dalam pusingan bonus dinamakan Car Crush.





Selena Gomez Ucap Tahniah Kepada Harimau Malaya








Kah!.....Kah!.....Kah!.....Kelakar, kelakar

Kah!.....Kah!.....Kah!.....!!!!!!!!!

KEMENANGAN pasukan bola sepak Malaysia, Harimau Malaya ke atas Indonesia benar-benar dirasai dan memberi impak besar kepada penyokong pasukan kedua-dua negara.

Penyokong pasukan bola sepak Indonesia yang kecewa telah melancarkan perang cyber ke atas laman web dan laman sosial milik artis Malaysia menyaksikan beberapa laman berjaya digodam sejak malam tadi.

Sukan SEA: Kalah bola, pelajar Malaysia di Indonesia diugut bunuh







JAKARTA, 22 Nov – Pahitnya untuk menelan kekalahan pasukan Garuda Muda di tangan pasukan Harimau Muda pada pertandingan akhir bola sepak Sukan SEA 2011 di Stadium Utama, Gelora Bung Karno di sini malam tadi telah menyebabkan ada pihak menghantar ugutan bunuh terhadap pelajar Malaysia di Indonesia.
Ugutan itu yang disebarkan malam tadi melalui pengguna Twitter bernama @hikmat_maswara kepada akaun twitter sebahagian besar artis Malaysia selepas keputusan sepakan penalti menentukan Malaysia menang berbunyi: “Tomorrow I will kill Malaysia student at the University of Padjadjaran” di Jatinangor, Bandung.
Setelah mendapat kecaman, pengguna Twitter itu telah memohon maaf atas tulisannya itu.

ShareThis

Pelawat Sejak 30/09/11

Banner Exchange

Photobucket

e-referrer.com