Search This Blog

Translate this Blog

+grab this

Networkedblogs

Catatan Popular

Blog Archive

Wednesday, 14 December 2011

PKR: Dzulkifli diarah cuti lapan bulan, penyeneraian Felda diragui




PKR hari ini mendakwa Datuk Dzulkifli Abd Wahab digantung tugas sebagai pengarah besar Felda bagi membolehkan kerajaan meneruskan urusan penyenaraian tahun depan, yang turut mendapat bantahan sebahagian besar peneroka baru-baru ini. Pada sidang media di sini hari ini, Senator Dr Syed Husin Ali berkata, arahan daripada perdana menteri agar Dzulkifli mengambil cuti selama lapan bulan bertujuan memastikan beliau tidak menjadi penghalang kepada Pengerusi Felda Tan Sri Isa Samad, yang baru-baru ini turut menggantikan Dzulkifli sebagai Pengerusi Koperasi Permodalanan Felda (KPF).
Bekas timbalan presiden PKR ini berkata, Dzulkifli digantikan sebagai Pengerusi KPF ketika beliau berada di Mekah untuk menunaikan umrah.

Tuesday, 6 December 2011

Lesapkan wang rakyat tetapi salahkan DAP





Orang Melayu diingatkan agar tidak terpengaruh dengan politik kotor Umno yang menggunakan DAP sebagai modal untuk menakut-nakutkan mereka, sebaliknya perlu sedar dengan salah guna kuasa dan penyelewengan wang rakyat yang dilakukan parti itu.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, Umno dalam perhimpunan agungnya minggu lalu secara tidak langsung mengakui sudah tidak mampu menarik sokongan orang Melayu kerana urus tadbir negara yang semakin lemah di bawah pemerintahan mereka.

Justeru, Umno terpaksa menuduh DAP akan lebih berkuasa dan mengambil hak orang Melayu jika orang Melayu menyokong Pakatan Rakyat.

Sunday, 4 December 2011

Letak jawatan: Bung Moktar ulang gesa Shahrizat





Sementara rakan-rakannya menolak daripada menyentuh isu kontroversi projek ternakan lembu Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC), yang dikaitkan dengan keluarga Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Datuk Bung Moktar Radin (gambar) mempertahankan pendiriannya menggesa Ketua Wanita itu meletakkan jawatan.
Ahli Majlis Tertinggi Umno ini mendakwa isu NFC kini menjadi liabiliti kepada parti. Ahli Parlimen Kinabatangan yang lantang ini juga mengetepikan wujudnya sokongan padu bagi Shahrizat ketika persidangan agung sayap Wanita Rabu lalu.
Katanya: “Kita tidak tahu apa jenis sokongan itu.”

Wanita saman bekas kekasih tatu imej najis di belakang tubuh





DAYTON (Amerika Syarikat)- Seorang wanita yang berang menyaman bekas teman lelakinya selepas dia mentatu imej najis di belakang tubuh wanita itu.
Rossie Brovent menuntut ganti rugi sebanyak 60,000 pound (RM300,000) daripada Ryan Fitzjerald.
Rossie dari bandar raya ini mahukan gambar dalam adegan filem Narnia ditatu di belakang tubuhnya.
Sebaliknya, dia mendapati tubuhnya ditatu dengan imej najis dengan dihurung beberapa lalat.
Artis tatu, Fitzjerald berang apabila mendapat tahu Rossie berlaku curang dengan teman baiknya.
Pada awalnya, Rossie mahu bekas kekasihnya itu didakwa melakukan serangan, tetapi dia sudah menandatangani borang mengesahkan rekaan tatu itu dibuat mengikut pertimbangan artis. Rossie berkata: “Dia menipu saya dengan meminum sebotol arak murah bersama saya sebelum mendapatkan tanda tangan saya dan membuat tatu itu.
“Sebenarnya pada kebanyakan waktu saya pengsan dan ketika tersedar saya dapati imej buruk ini di belakang tubuh saya,” katanya.


Sekolah seks pertama tawar praktikal





VIENNA- Seorang wanita Sweden membuka sekolah seks antarabangsa pertama di dunia dengan menawarkan ilmu menjadi kekasih yang lebih baik.
Dengan kos kira-kira RM6,900 untuk satu semester, Sekolah Seks Antarabangsa Austria di Vienna itu menerima penuntut yang berminat mengetahui selok-belok menjadi kekasih yang memuaskan pasangan.
Media semalam melaporkan, Ylva-Maria Thompson menawarkan ilmu menggoda secara praktikal kepada sesiapa yang berminat.
Menurutnya, sesiapa saja yang berusia lebih 16 tahun layak menyertai ‘kolej seksual amali pertama di dunia’ itu.
“Penuntut akan tinggal dalam blok penginapan yang bercampur lelaki dan perempuan bagi membolehkan segala ilmu yang dipelajari dicuba,” katanya.
Menurut Ylva-Maria, pendidikan asas yang diberikan bukan berbentuk teori, sebaliknya praktikal.


Mukhriz yang ‘tidak berotak’ mengeluarkan teori ‘kuasa asing’ lama ayahnya





Timbalan Menteri Perdagangan Mukhriz Mahathir diserang bertubi-tubi selepas memberitahu kongres Umno bahawa Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat bekerja dengan "kuasa-kuasa asing" bagi perlawanan di Malaysia.
"Mukhriz meracau tidak padan bagi seorang timbalan menteri. Beliau seolah-olah mengikut tabiat bapanya untuk menimbulkan dalam fikiran komplot tidak masuk akal dan tidak wujud. Beliau tidak mendatangkan sebarang bukti bagi membuktikan fitnah beliau terhadap Pakatan Rakyat," Naib Presiden PKR N Surendran memberitahu Malaysia Chronicle.

Saturday, 3 December 2011

Upin dan Ipin lebih relevan dari Umno





Semangat rasis yang disemarakkan oleh Umno pada perhimpunan agungnya perlulah dibuang jauh-jauh kerana unsur itu tidak lebih dari mengundang kemusnahan terhadap negara.
“Saya melihat kegelabahan pemimpin Umno yang dipamirkan serta mendapat liputan meluas dari media pengampu adalah tidak lebih dari retorik dan lakonan pemimpin Umno di pentas politik negara yang diulang bekali-kali untuk selamatkan kuasa menjelang pilihanraya.

200 kereta tenggelam dalam banjir di Kajang





Kira-kira 200 buah kereta ditenggelami banjir yang melanda bandar Kajang petang tadi.

ADUN Kajang, Lee Kim Sin berkata banjir sedalam dua hingga tiga kaki itu akibat hujan lebat selama beberapa jam petang tadi.

Banjir yang menurut Lee yang terburuk sejak 1971 telah menenggelamikan satu perempat bandar Kajang.

Katanya, air banjir turut menenggelamkan tempat letak kereta bawah tanah di pusat membeli-belah Plaza Metro, yang dipercayai membabitkan kira-kira 20 kereta.

Keretapi Tanah Melayu Berhad turut menghentikan perkhidmatan komuter ke bandar itu.

Sementara itu, Bernama melaporkan, sembilan mangsa banjir termasuk tiga warga emas di Kajang berjaya diselamatkan apabila rumah mereka dinaiki air ekoran hujan lebat petang tadi.
    
Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohamad Sani Harul berkata mangsa berada di rumah ketika air mula menaiki rumah mereka.
flood in kajang"Kesemua mangsa kita selamatkan di kawasan perumahan di Kampung Sungai Kantan dan Jalan Kelapa di mana mereka tidak sempat melarikan diri bila banjir berlaku," katanya ketika dihubungi.
    
Beberapa kawasan di Kajang dilanda banjir kilat selepas hujan lebat kira-kira 4 petang tadi.
    
Kawasan yang terlibat ialah pekan Semenyih berhampiran jalan ke Bangi Lama, Pasar Besar Kajang, Jalan Jeluk, Sungai Kantan, Jalan Semenyih dan Jalan Kelapa.

Mohamad Sani berkata di Sungai Kantan, air naik setinggi 1.5 meter manakala di tempat lain pada paras paha.

"Bomba menerima panggilan pada pukul 3.51 petang sebelum sampai dalam masa 10 minit bersama 14 anggota termasuk pegawai dari balai Kajang dan Cheras.

"Banjir surut kira-kira dua jam kemudian. Beberapa buah kereta serta motosikal rosak akibat ditenggelami air banjir," katanya.



NFC: Pertahan Shahrizat tapi mahu penjelasan





Walaupun Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Jalil dikaitkan dengan isu Projek Fidlot Kebangsaan (NFC) beberapa perwakilan Umno yang ditemui hari ini mempertahankan beliau tetapi menggesa beliau memberi penjelasan berhubung kontroversi itu.

NONEPerwakilan Pahang, Datuk Wan Amizan Wan Abdul Razak mengadu
kepada Presiden Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa akar umbi menghadapi masalah untuk menerangkan isu yang melibatkan pemimpin parti.

"Tolong pemimpin teratas jangan buat kontroversi, kami di bawah susah nak jawab, yang terakhirnya NFC.

"Tolonglah presiden pastikan kemenangan untuk kita," kata Wan Amizan ketika membahaskan ucapan dasar presiden.

Beberapa perwakilan yang ditemui Malaysiakini turut bimbang dengan timbul isu ini.

Mereka bimbang ia membuatkan ada di kalangan akar umbi yang "percaya" dengan tohmahan yang dimainkan oleh pembangkang itu.

"Walaupun ianya tohmahan, ia juga akan menjejaskan parti. Ada akar umbi tetap akan percaya," kata perwakilan Kota Raja, Misnan Ahmad.

Bahkan beliau juga mempercayai isu tersebut bagus didedah sebelum pilihan raya, kerana membolehkan pihak berkuasa menyiasat.
azlan"(Bahkan) Umno juga tidak pernah melindungi pemimpin tidak betul," katanya sambil menegaskan ianya tidak menjejaskan peluang Shahrizat sebagai calon boleh menang.

Perkara yang sama juga, dikongsi bersama oleh setiausaha Umno bahagian Telok Intan Yahaya Hasan yang mengakui akan ada di kalangan akar umbi yang mempercayai tohmahan pembangkang itu.

Sehubungan itu, kedua-dua perwakilan  mencadangkan supaya Shahrizat mengadakan majlis penerangan untuk menjelaskan kedudukan sebenar berhubung kontorversi yang dikaitkan dengan beliau.

"Jelaskan di media tidak cukup, kena turun padang, mengerah jentera penerangan (Wanita) menerangkan perkara (sebenar yang berlaku)," kata Yahaya sambil menegaskan ia tidak menjejaskan Shahrizat.
NONEPerkara yang sama turut dikongsi oleh perwakilan Puteri Labis Norrulhuda Marsidi juga bersetuju dengan mencadangkan Wanita menerangkan perkara tersebut bagi menangkis isu yang dimainkan oleh pembangkang.

Tegasnya, isu tersebut tidak menjejaskan Shahrizat sebagai calon boleh menang dalam pilihan raya akan datang.

Bagaimanapun, semua perwakilan yang ditemui bersetuju dan
bersependapat bahawa kontroversi itu tidak menjejaskan peluang Shahrizat sebagai  "winnable candidate" dalam pilihan raya umum akan datang.

Mereka berpendapat isu tersebut merupakan "tohmahan" yang dimainkan oleh Pakatan Rakyat.

Mereka juga mengatakan bahawa Shahrizat "tidak kaitan dan tak ada kena mengena" kerana ianya tidak diuruskan oleh Shahrizat tetapi diuruskan oleh suami Shahrizat.
azlanBeberapa perwakilan itu juga turut menyatakan bahawa siasatan pihak polis menyatakan tiada unsur-unsur pecah amanah dalam pengurusan projek tersebut.

"Ia tidak menjejaskan beliau sebagai 'winnable candidate'. Pembangkang akan mencari apa sahaja isu, cari kesalahan, akan cuba isu itu dan ini.

"Setiap isu akan dimanipulasi sebaik mungkin," kata  Yahaya.

Sementara itu, perwakilan Tasek Gelugor Azizah Mohamad juga berpendapat isu tersebut tidak menjejaskan ketua wanitanya.

"Beliau ada keistimewaan tersendiri, beliau kerja daripada awal... Saya rasa tidak jadi masalah (untuk jadi calon boleh menang," katanya.


Wednesday, 30 November 2011

Penghinaan Isa memalukan seluruh warga Felda





Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPP Malaysia) menganggap kes terbaru yang melibatkan penghinaan terhadap Ketua Peneroka Felda oleh Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad sebagai kemuncak kemarahan warga Felda terhadap pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
“DPP Malaysia membayangkan kenyataan beramaran oleh Pengerusi Jawatankuasa Perunding Peneroka, Shamsuddin Othman menunjukkan warga Felda kini lebih berani, matang, terbuka serta mempunyai prinsip yang teguh dan perlu dihormati oleh semua pihak, termasuk Perdana Menteri,” kata ketua penerangannya, Riduan Mohd Nor (gambar) kepada Harakahdaily.
Bagi DPP Malaysia, katanya warga Felda telah lama menyimpan perasaan marah dan kecil hati ekoran pelantikan Isa yang dikatakan tidak kena pada tempatnya kerana dilantik tanpa rundingan dengan ahli jawatankuasa Felda.

Shahrizat: “NFC tiada kaitan dengan saya”, timbul kemarahan orang ramai






Manusia bodoh sombong, ego dan bongkak. Manusia yang tak boleh dibuat baik. Cerdik tak boleh diikut, bodoh bangang tak boleh diajar.

Masih lagi cuba menegakkan benang yang ternyata basah lagi berlendir dengan penafian penafian yang tak masuk diakal fikiran rakyat rakyat Malaysia. Perempuan seekor ni mengangap rakyat rakyat malaysia semuanya bodoh dan tolol sapertimana lembu lembu peliharaan beliau.

Sharizat + lembu = ?

Kah!.....Kah!.....Kah!.....Dasar otak lembu

kah!.....Kah!.....Kah!.....Dasar lidah biawak

Kah!.....Kah!.....Kah!.....Tiada kaitan konon

Tiga cedera rebut BlackBerry diskaun





JAKARTA – Promosi harga diskaun untuk telefon pintar BlackBerry semalam bertukar kecoh apabila beribu-ribu warga Indonesia menyerbu premis perniagaan di sini dengan menyebabkan sekurang-kurangnya tiga orang cedera manakala beberapa yang lain pengsan.
Promosi harga murah itu bertempat di sebuah premis perniagaan di pusat beli-belah Pacific Place di sini.
Sekitar 300 anggota polis dan anggota separa tentera dikerahkan ke lokasi berkenaan selepas sesi promosi itu bertukar kecoh.

Lelaki Indonesia aktif seks





Tinjauan syarikat farmaseutikal Pfizer babit 10 negara Asia
JAKARTA- Lelaki Indonesia mengungguli senarai golongan paling kerap melakukan hubungan seks dalam perbandingan yang dibuat di 10 buah negara Asia, lapor satu tinjauan.
“Hasil ‘Tinjauan Seks Ideal di Asia’ terbaru yang dilakukan syarikat farmaseutikal Pfizer, lelaki Indonesia didapati melakukan hubungan seks secara purata 9.8 kali setiap bulan,” kata laporan itu.
Tempat kedua lelaki Filipina, yang melakukan hubungan seks 9.4 kali sebulan, lelaki India purata melakukan 8.8 kali sebulan, manakala lelaki Thai melakukan hubungan seks kira-kira 7.7 kali sebulan.

Masak kurma mayat suami





ISLAMABAD- Polis Pakistan menangkap seorang wanita kerana disyaki membunuh suaminya sebelum mencincang dan kemudian memasaknya dalam usaha untuk menghapuskan bukti.
Zainab Bibi, 42, dilapor memberitahu pihak berkuasa bahawa dia membunuh suaminya, Ahmad Abbas selepas lelaki itu cuba memperkosa anaknya berusia 17 tahun dari perkahwinan pertamanya.
Zainab memberitahu polis, dia mencampurkan pil tidur dalam minuman Ahmad dan kemudian menjerut lelaki itu hingga mati dengan tali sebelum mencincang mayat mangsa.

Fina kini trauma dengan lelaki





Seorang gadis yang hampir menjadi mangsa ke-20 perogol bersiri tidak menyangka penjenayah terbabit sudah menunggu untuk merogolnya ketika dia keluar dari bilik air dalam keadaan berkemban dengan kain batik di sebuah asrama pekerja di sini kelmarin.
Gadis berusia 20-an itu yang dikenali sebagai Fina menegaskan, dia berasa sangat terkejut kerana sebaik sahaja terserempak, penjenayah terbabit terus mengacu pisau di leher sambil mengikat tangannya dengan wayar seterika.
Lebih mencemaskan, gadis yang berasal dari Tumpat itu berkata, lelaki itu terus menarik dia ke arah biliknya yang terletak paling hujung di asrama berkenaan sambil berkata: “Diam-diam saya cuma nak cari budak nama Yati.’’
Keadaan asrama pekerja tempat dia tinggal ketika itu sangat sunyi kerana penghuni lain sudah pergi bekerja manakala jarak tandas dari biliknya kira-kira 30 meter.
“Selepas sampai ke bilik, dia suruh saya duduk atas tilam dan ikat tangan saya lebih kuat.
“Saya meronta dan bergelut dengannya sampai terbaring sehingga terlucut separuh kain batik,’’ katanya kepada Kosmo! ketika menceritakan semula kejadian yang menimpanya kelmarin.


Umno kini parah, akibat buatan pemimpinnya sendiri





Perhimpunan pada disember 2011 akan menjadi penebus pskologi untuk Umno sebelum ia berdean dengan pilihanraya. Ada pengkritik yang berpendapat bahawa keputusan sudah pun dibuat dan Umno tidak dapat diselamatkan. Umno sudahpun dianggap lemah dibawah kepimpinan ini.
Walaubagaimanapun, ramai dikalangan pemimpin Umno akan tetap mengutarakan retorik tidak tidak masuk akal untuk memastikan ahlinya menyokong mereka pada Pilihanraya umum ke 13 yang akan diadakan berkemungkinan besar awal tahun depan. Tidak ramai dikalangan mereka sedar bahawa kebanyakkan ahli mereka sebenarnya gundah gulana memikirkan kepimpinan parti.
Ramai ahli yang sedar bahawa tidak semuanya baik diantara parti itu dengan BN. Imej yang semakin teruk telag menyebabkan kebanyakkan ahlinya menjadi terdesak. Mereka sekarang tidak mempunyai banyak pilihan dan terus menggunakan seks, bangsa, agama dan kesetiaan untuk memenangi hati pengundi Melayu. Strategi itu juga tidak memberikan impak yang baik untuk parti untuk pilihanraya seterusnya.

16 anak dengan 14 wanita





LONDON- Bapa paling pemalas dan tidak bertanggungjawab di Britain dijangka menyambut kelahiran anaknya yang ke-16 hari ini.
Anak-anaknya itu dilahirkan oleh 14 wanita berlainan beberapa hari lagi.
Dalam pada itu, seorang lagi anaknya akan dilahirkan dalam masa beberapa minggu lagi.
Penganggur, Jamie Cumming dan teman wanitanya menjangka anak itu akan dilahirkan Jumaat lalu.
Bagaimanapun, bakal ibu yang berusia belasan tahun itu dihantar pulang dari hospital selepas doktor mendapati masa kelahirannya belum tiba.

Paku dalam badan amah





RIYADH- Pembantu rumah Sri Lanka yang ditemui tujuh paku dalam tubuhnya berikutan pembedahan yang dilakukan di Hospital Pusat Dammam, Sabtu lalu, enggan menamakan orang bertanggungjawab melakukan jenayah itu ke atasnya.
Menurut sumber, Balsubramaniuam Shashikala, 22, dimasukkan ke hospital oleh majikannya selepas mengadu sakit badan. Doktor yang melakukan pembedahan menemui tujuh paku di dalam tubuhnya.

Ramai utamakan Internet daripada tidur





Satu tinjauan mendapati satu daripada empat orang akan menghabiskan lebih banyak waktu untuk melayari Internet berbanding waktu tidur.
Berdasarkan tinjauan Jon Blumberg daripada syarikat penyedia perkhidmatan Internet, Sky Broadband, kira-kira 51 responden mengakui mereka merasa bimbang jika tidak melayari Internet, sama ada untuk memeriksa e-mel atau Facebook
Mereka akan menghabiskan masa berjam-jam di hadapan komputer, telefon pintar dan komputer riba.

Tuesday, 29 November 2011

MP Pakatan keluar Parlimen protes RUU Perhimpunan Aman





Wakil rakyat Pakatan Rakyat bertindak keluar Dewan Rakyat selepas Barisan Nasional (BN), dipimpin Datuk Seri Najib Razak, enggan menarik balik Rang Undang-undang Perhimpunan Aman hari ini.

Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia hanya membenarkan tiga Ahli Parlimen membahaskan rang undang-undang itu dengan kesemua mereka meminta agar ia ditarik balik dan dirujuk kepada jawatankuasa pilihan khas.
“Ini cara kami menolak rang undang-undang ini sehingga kami ada satu jawatankuasa pilihan khas,” kata Ahli Parlimen Subang dari PKR, R Sivarasa kepada The Malaysian Insider ketika mereka meninggalkan Parlimen.
“Rang undang-undang ini tidak melindungi keselamatan nasional, hanya keselamatan pemimpin-pemimpin BN,” kata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Ahli Parlimen Marang dan wakil rakyat terakhir pembangkang dibenarkan bercakap.
Banyak pihak mengkritik rang undang-undang itu termasuk pembangkang yang menyifatkan Malaysia ketinggalan di belakang berbanding Myanmar dalam menyediakan undang-undang sedemikian.



Pakatan: Kenyataan Ahmad Maslan bukti Umno macam Hilter, ‘lidah bercabang’





Dah lah bodoh, bangang pula tu. Bercakap tak pakai otak. Otak taruh kat lutut, lepas tu pinjam otak lembu Shahrizat untuk bercakap cakap.

Kah!.....Kah!.....Kah!.....Bahalol

Kah!.....Kah!.....Kah!.....Bukan melayu yang hilang kuasa tapi AMMENO

Kah!.....Kah!.....Kah!.....Tunggu masa untuk dikuburkan

ShareThis

Pelawat Sejak 30/09/11

Banner Exchange

Photobucket

e-referrer.com