Search This Blog

Translate this Blog

+grab this

Networkedblogs

Catatan Popular

Blog Archive

Monday 3 October 2011

Jamal cari kebahagiaan





MENGAKUI dirinya pernah menempuhi zaman kegelapan angkara dadah durjana, sekaligus membinasakan diri serta memporak-perandakan mahligai perkahwinan yang dibina sebanyak dua kali, Jamal Abdillah, 53, kini hanya mahukan kebahagiaan bersama anak-anaknya.
Dikurniakan dua orang anak hasil perkahwinan terdahulu, Osama Yamani,9, dan Ahmad Zaki Yamani,5, Jamal atau nama sebenarnya Jamal Ubaidillah ingin menjalani kehidupan dengan lebih tenang di samping mereka.

Ketika ditemui pada majlis rumah terbuka anjuran Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur baru-baru ini, Jamal memberitahu, kerja kerasnya sepanjang 32 tahun berkecimpung dalam bidang seni adalah demi anak-anaknya.
"Dengan kudrat yang ada, saya sedaya upaya memberi dan menyediakan masa depan yang terbaik buat anak-anak saya.
"Mereka adalah anugerah Allah yang tidak ternilai. Sebab itulah, saya terus merebut peluang untuk membuat persembahan walau sekecil mana pun majlis yang dianjurkan asalkan bayarannya memadai.
"Alhamdulillah, rezeki saya semakin murah dan tidak pernah putus sampai hari ini walaupun sebelum ini saya pernah dikecam dengan sejarah lampau saya yang kelam," katanya penuh insaf.
Jamal juga menambah, rahsia dia mampu bertahan sehingga hari ini adalah disebabkan sokongan peminat dan media yang tidak putus-putus mendoakan serta menjadi tulang belakang terhadap kariernya sebagai anak seni.

No comments:

Post a Comment

ShareThis

Pelawat Sejak 30/09/11

Banner Exchange

Photobucket

e-referrer.com